Cessna F172N Skyhawk (OK-CHR)

Cessna je populární americký letoun pro 4 osoby (pilot + 3 cestující), vhodný pro leteckou turistiku i delší cestování, po celém světě létá více než 43 000 letadel tohoto typu, cestovní rychlost 170 km/h. V našem aeroklubu je převážně používána pro výcvik licence PPL a seznamovací lety pro veřejnost. Tento kus byl licenčně vyroben ve Francii.

[cml_media_alt id='3393']DSC_0277[/cml_media_alt]    [cml_media_alt id='3396']DSC_0291[/cml_media_alt]

Bellanca Citabria 7GCBC (OK-LOL)

Citabria je jednomotorový dvoumístný letoun americké výroby s ostruhovým podvozkem. Oblíbený letoun pro cestování stejně jako pro letecký výcvik. Motor o výkonu 160 koní zajišťuje cestovní rychlost až 200 km/h. Letoun využíváme i při vlekání kluzáků a bannerů.

   

Evektor EuroStar SL (OK-BUM22)

Dvoumístné ultralehké sportovní letadlo poháněné motorem Rotax o výkonu 80 koní. Ideální stroj pro poznávání krás naší republiky z výšky nebe letecký výcvik ULL díky svým nezáludným vlastnostem.

Tulák Tul-1 (OK-BUU14)

Dvoumístný vzpěrový hornoplošník s dvoukolovým podvozkem a ostruhou. Celodřevěné dvounosníkové křídlo s vztlakovými klapkami a překližkovou torzní skříní zajišťuje stabilní letové vlastnosti. Trup z ocelových trubek s kabinou pro dvě sedadla vedle sebe.

Blaník L-13 (OK-5710) a L-13A (OK-7125)

,,Legenda jménem Blaník” – tak mnozí přezdívají doteď nepřekonanému školnímu větroni, určenému především pro základní výcvik pilotů kluzáků. Tento kluzák je dvoumístný s maximální klouzavostí 1:28.
V našem aeroklubu působí dva tyto stroje, které jsou využívány k základnímu výcviku a seznamovací lety pro veřejnost.

Standard Cirrus (OK-5777)

Jednomístný (1 pilot) středoplošník německé konstrukce společnosti Schempp-Hirth z počátku 70. let s maximální klouzavostí 1:38.5. Tento standard class stroj, používaný k přeletům a k reprezentaci našeho klubu na závodech určitě nepřehlédnete.
[cml_media_alt id='3386']DSC_0248_hdr[/cml_media_alt]   [cml_media_alt id='3406']dsc_0564[/cml_media_alt]

Standard Astir II (OK-0323)

Jednomístný (1 pilot) středoplošník německé konstrukce společnosti Grob z počátku 70. let s maximální klouzavostí 1:37. Tento standard class stroj, používaný k přeletům a k reprezentaci našeho klubu na závodech určitě nepřehlédnete.

Orlík VT-16 (OK-3902)

Tento jednomístný celodřevěný hornoplošník (1 pilot) s klouzavostí 1:32 ve své době podstatně zvýšil úroveň sportovních výkonů. Nechte do sebe vdechnout plachtařské kouzlo 60. let.

[cml_media_alt id='3391']DSC_0265_hdr[/cml_media_alt]   [cml_media_alt id='3407']lkcr-galerie-577big[/cml_media_alt]

Horkovzdušný balon (OK-1017)

V našem klubu máme i horkovzdušný balon s košem pro 2 osoby plus pilot. Tento je využíván především pro poznávání krás železných hor prostřednictvím seznamovacích letů.