Vývoj začal roku 1934 a první prototyp vzlétl 10.5.1936. Má spolehlivý invertní osmiválec do V Argus 10C o výkonu 170kW. Dokonalé aerodynamické vlastnosi stroje, který je určen pro pomalý let, a výborně odpružený podvozek zajišťují, že při mírném větru dokáže vzlétnout na méně než 45 metrech a přistát na 18 metrech.
Letoun je dvou až třímístný vzpěrový hornoplošník s dvoukolým, velmi vysokým záďovým podvozkem klasického typu. Dvoudílné křídlo je před náběžnou hranou opatřeno pevným slotem a vzadu velkými štěrbinovými vztlakovými klapkami; při jejich sklápění se úměrně vychylují i křidélka. Při transportu se dají poloviny křídel sklopit podél trupu.
Díky svým vlastnostem se také podílel v roce 1943 na vojenské opecaci Eiche (Dub), díky čemuž se navždy zapsal do historie letectví. Dne 12. září tohoto roku se podařilo německým parašutistům osvobodit italského diktátora Benita Mussoliniho, vězněného v horském hotelu na úbočí hory Gran Sasso v Apeninách. I přes obtížné podmínky, velkou nadmořskou výšku a krátkou přistávací dráhu zde „Čáp“ pilotovaný kapitánem Gerlachem přistál a následně odstartoval s Mussolinim a Skorzenym, velitelem parašutistů, na palubě.
Mezi léty 1937 a 1945 se v Německu vyrobilo okolo 2900 kusů v různých verzích. V roce 1943 byla výroba přesunuta do továrny Beneš-Mráz v Chocni. Mnoho letadel bylo vyrobeno také v obsazené francouzské továrně Morane-Saulnier v Puteaux. Po válce se vyráběl jako MS-500 Criquet (cvrček). Také v Chocni byla po válce zahájena výroba typu pod „kurýrním“ označením K-65 Čáp a do roku 1949 bylo vyrobeno okolo 140 kusů.
Motor | Argus 10C |
Výkon | 170kW |
Rozpětí | 14,25 m |
Délka | 9,9 m |
Hmotnost prázdného letounu | 930 kg |
Vzletová hmotnost | 1320 kg |
Cestovní rychlost | 130-150 km/h |
Maximální rychlost | 175 km/h |
Dostup | 4500 m |
Dolet | 380 km |